۵ تا از معروف‌ ترین بازارهای شیراز

بازارگردی در شیراز | معروف‌ ترین بازارهای شیراز کجا هستند؟

معروف ترین بازارهای شیراز
عکس از گوگل

وقتی به شیراز سفر می‌کنید گشت‌و‌گذار در بازارهایش فقط برای خرید صنایع دستی و سوغات این شهر نیست چون بعضی از بازارهای آن به تاریخ چند صد ساله این شهر گره خورده‌اند. قدم زدن در بعضی از بازارهای شیراز مثل یک سفر به اعماق تاریخ دلنشین است.

همان طور که می‌دانید شیراز شهر بزرگی است و بازارهای بزرگ و معروف زیادی دارد که شاید برای دیدن همه آن‌ها وقت کافی نداشته باشید به همین دلیل در این مطلب ۵ تا از معروف ترین بازارهای شیراز را معرفی می‌کنیم تا بتوانید برای بازارگردی در شهر بهارنارنج‌ها انتخاب بهتری داشته باشید.

همچنین برای اجاره سوئیت در شیراز وارد سایت اتاقک شوید و اقامتگاه مورد نظر خود را به راحتی انتخاب و رزرو کنید.

معروف ترین بازارهای شیراز
عکس از گوگل

۱. بازار وکیل

بازار وکیل شیراز هم یکی از مرکزهای تجاری معروف این شهر است هم یکی از بناهای تاریخی آن که قدمتش به دوران زندیه می‌رسد. این بازار به دستور کریم خان زند ساخته شد و هنوز یکی از قطب‌های تجاری است که هر روزه گردشگران زیادی برای خرید یا بازدید به آن مراجعه می‌کنند. وسط بازار یک چهار سوق بزرگ با ۵ در و ۴ کاروانسرا قرار دارد و حجره هایی که با معماری بی‌نظیرشان به شکوه این بنای ارزشمند اضافه کرده‌اند.

بازار وکیل در سال ۱۳۵۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است. تعریف و تمجید درباره این بازار تاریخی کافی است و بهتر است اگر هنوز آن را ندیده‌اید سریع‌تر به شیراز سفر کنید.

[ بازدید : 10 ]

[ يکشنبه 2 خرداد 1400 ] 13:13 ] [ hsi ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]