غذاهای سنتی ارزان بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول را شاید بتوان یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر دانست. دونر کباب هم جزو آن دسته غذاهای خیابانی است که در گوشه و کنار بازار بزرگ استانبول طبخ می‌شود و این، کار را برای انتخاب بهترین دونر کباب دشوار می‌کند. اگر از هر مغازه‌داری در بازار بزرگ استانبول بپرسید که بهترین دونر کباب‌های این منطقه را کجا می‌توان پیدا کرد، احتمالا جواب یکسانی دریافت خواهید کرد: «شاهین اوستا» (Şahin Usta). دونرچی شاهین اوستا تکه‌های نازم گوشت بره را در کنار پیاز و گوجه فرنگی در نان می‌گذارد و سماق روی آن می‌پاشد. دونرهای او یقینا بسیار خوشمزه است و یک ناهار ارزان و خوش‌طعم محسوب می‌شود. شما می‌توانید این غذای بیرون‌بر را در خیابان باریکی در سمت شرق بازار، پشت مسجد Nuruosmaniye نوش جان کنید. 

بهترین دلمه و کباب در محله‌های اطراف

کباب ترک

منبع عکس: وب‌سایت harbiyiyorum

پس از گذراندن ساعاتی در جمعیت انبوه گردشگران و چانه زدن با مغازه‌داران، برخی از بازدیدکنندگان حس می‌کنند باید از جمعیت فاصله بگیرند و بعدازظهر خود را در مکانی آرام سپری کنند. برای خوردن یک وعده غذای خوشمزه و بسیار باکیفیت، می‌توانید به اجاق‌باشی (رستورانی که مشتری‌ها می‌توانند روند پخت کباب و غذایشان را روی اجاق ببینند) Gazientep Burç Ocakbaşı بروند. کباب آدانای این رستوران برای کسانی که می‌خواهند غذای سبک بخورند و عصر هم به خرید و گشت و گذار بپردازند، عالی است. طعم دلمه‌های بادمجان و فلفل دلمه‌ای (که با برنج و سبزیجات پر می‌شود) هم بسیار لذیذ است و گیاهخواران نیز می‌توانند از خوردن این غذای خوشمزه لذت ببرند. 

بهترین مرغ که ارزش در صف ایستادن دارد

رستوران در استانبول

منبع عکس: وب‌سایت culinarybackstreets

اجاق‌باشی Aynen Dürüm در نزدیکی ورودی Kılıççılar بازار بزرگ استانبول قرار دارد و همیشه پر از مشتری است. این رستوران بسیار پرطرفدار فروشندگانی دارد که در محله با صدای بلند برای رستوران تبلیغ می‌کنند و مشتری جمع می‌کنند، به همین دلیل برای نشستن روی چند صندلی که در مغازه وجود دارد، باید صبر کنید، چون همیشه پر از مشتری است. در این مغازه دورو کباب (dürüm kebap) که به گوشت گریل شده‌ای اطلاق می‌شود که در نان لواش سرو می‌کنند، سفارش دهید و بعد از آن می‌توانید هرچقدر که خواستید، سبزیجات معطر، خیارشور، ترشی و فلفل چیلی گریل‌شده را در کنار غذای خود سرو کنید. پیشنهاد ما به شما از منوی این رستوران کوچک، دوروم کباب مرغ است که طعم فوق‌العاده‌ای دارد.

[ بازدید : 23 ]

[ شنبه 15 آبان 1400 ] 16:50 ] [ hsi ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]