چرخش مسافرت‏‏‌ها به سفر «هیبریدی»

پیش‌‌‌بینی آمریکایی از «افزایش مدت زمان اقامت توریست‌‌‌های جدید در مقاصد گردشگری»

چرخش مسافرت‏‏‌ها به سفر «هیبریدی»
دنیای اقتصاد : در سومین سناریوی سفرهای تجاری، «دورکاری» سبک سفرها در برخی از کشورها را تغییر داد و سفرهای هیبریدی، توریست «کاری-تفریحی» را به سبک جدید سفرها اضافه کرد. سناریوی اول که از سوی بلومبرگ مطرح شده بود، آینده سفرهای تجاری را در معرض خطر عنوان کرده که احتمال بازگشت آن به سطح پیش از کرونا را در آینده‌‌‌ای بسیار دور ارزیابی کرده بود، اما پس از آن اتحادیه جهانی سفرهای تجاری تغییر در وضعیت سفرهای تجاری و رشد آن را برآورد کرد و علت اصلی این امر را افزایش واکسیناسیون، کاهش ابتلا و اشتیاق به سفر و رهایی از قرنطینه مطرح کرد. اما شرکت موتوس، چرخش مسافرت‌‌‌ها به سفر «هیبریدی» را علت اصلی بازگشت سفرهای تجاری می‌‌‌داند. زیرا پویایی سفر در طول همه‌‌‌گیری کرونا تغییر کرده و رویکردها به سمت سفرهای کاری تکامل یافته است. به این منظور مدیرانی که رویکرد و بودجه سفر خود را برنامه‌‌‌ریزی می‌‌‌کنند باید آخرین روندها و چشم‌‌‌اندازها را نیز درک کنند.
چرخش مسافرت‏‏‌ها به سفر «هیبریدی» 
بنا بر تحقیقات انجام شده توسط موتوس (Motus) شرکت آمریکایی مدیریت نیروی کار، با بازگشت جلسات و کنفرانس‌‌‌های حضوری، روند سفرهای کاری همچنان در حال تغییر است و استراتژی‌‌‌های «کار در هرجا» منجر به ایجاد برنامه‌‌‌های منعطف‌‌‌تر شده و امکان یک مدل سفر تفریحی-کاری ترکیبی را فراهم کرده است. البته اقدامات سختگیرانه بهداشتی همچنان گزینه‌‌‌های سفر کاری را محدود می‌کند. کاهش بودجه‌‌‌ها و شرایط نوسان بازار منجر به گسترش دیدگاه‌‌‌های جدیدی در مورد کنترل هزینه سفرها شده است. با توجه به میزان علاقه‌مندی کارکنان به سفرهای کاری، مدیران باید در سیاست‌‌‌های سفر و برنامه‌‌‌ریزی برای سال ۲۰۲۲، به سطح راحتی کارکنان خود توجه داشته باشند و با یک مدیریت کارآمد هزینه‌‌‌ها را کنترل و مدیریت کنند.

اتخاذ چشم‌‌‌انداز کسب و کار مجازی به یک ضرورت برای حفظ امنیت کارکنان در سال ۲۰۲۰ و اوایل سال ۲۰۲۱ تبدیل شد و این امر منجر به کاهش چشمگیر حجم سفرها شد. محدودیت‌‌‌های جهانی نیز بر کاهش پروازهای داخلی و خارجی تاثیر گذاشته است.

استفاده گسترده از کنفرانس‌‌‌های ویدئویی باعث کاهش قابل توجهی در هزینه سفرها شد. از هر ۵ شرکت تنها یک شرکت تا سه ماهه دوم ۲۰۲۱ حتی به ۲۵ درصد هزینه‌‌‌های سه ماهه ۲۰۱۹ رسیدند. برآوردها نشان می‌‌‌دهند که هزینه سفرهای تجاری ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ به میزان ۱۹۲ میلیارد دلار کاهش یابد. حتی با افزایش واکسیناسیون، آینده سفرهای کاری نامشخص است. البته حجم سفرهای هوایی تا سه ماهه سوم ۲۰۲۱ به‌‌ ‌طور قابل توجهی از سطح ۲۰۲۰ بهبود یافته است، با این حال با توجه به ادامه تاثیرات بین‌‌‌المللی، همچنان به حجم پیش از همه‌‌‌گیری بازنگشته‌‌‌اند.

در حالی که بسیاری از سازمان‌‌‌ها و شرکت‌‌‌ها استراتژی «کار در هر‌‌‌جا» (WorkAnywhere) را با موفقیت اجرا کرده‌‌‌اند اما کارکنان مشتاق بازگشت به جلسات و رویدادهای حضوری هستند. اگرچه جلسات مجازی گزینه مناسبی به‌‌‌نظر می‌‌‌رسد، اما این احتمال وجود دارد که فقدان جلسات حضوری، توانایی آنها را برای ایجاد روابط با مشتری محدود کند. بنابراین برخی از مدیران تجاری آماده هستند تا دوباره به آسمان‌‌‌ها و جاده‌‌‌ها بروند. باید دید برای این منظور از چه ظرفیت‌‌‌هایی استفاده خواهند کرد؟

[ بازدید : 22 ]

[ يکشنبه 30 آبان 1400 ] 13:28 ] [ hsi ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]