بازار وکیل شیراز

بازار وکیل شیراز یکی از بهترین جاذبه های گردشگری این شهر می باشد که علاوه بر اهمیت تاریخی که دارد بهترین مرکز برای خرید اجناس به شمار می رود و به همین دلیل در برنامه سفر تمامی تورهای شیراز قرار خواهد گرفت.در ادامه توضیحات کامل تری برای مسافران این شهر ارائه نموده ایم:

بازار وکیل شیراز یکی از بهترین جاذبه های گردشگری این شهر می باشد که به عنوان سنتی ترین بازار ایران شناخته می شود و گشت و گذار در آن پر از لذت خواهد بود.شیراز یکی از مهمترین شهرهای ایران از نظر گردشگری می باشد و جاذبه های متعددی را در خود جای داده است و به همین دلیل میزان گردشگران این شهر معمولا بسیار زیاد خواهد بود و در اکثر فصل های سال شاهد گردشگران در این شهر هستیم.سفر به شیراز بدون بازدید از بازار وکیل به اتمام نخواهد رسید و حتما تمامی مراجعین به این شهر سری هم به بازار وکیل شیراز خواهند زد و از اجناس زیبا و سنتی آن دیدن خواهند نمود.

بازار وکیل شیراز

زمان ساخت بازار وکیل

بازار وکیل از دوران زندیه بر جای مانده است و از اهمیت تاریخی و گردشگری بسیار بالایی برخوردار می باشد. بازار وکیل شیراز تنها یک بازار معمولی و سنتی نیست و امروزه به عنوان یکی از مهمترین مراکز خرید در این شهر شناخته می شود و علاوه بر گردشگران بسیاری از مردم محلی نیز مایحتاج خود را از این بازار تهیه می نمایند. این بازار می تواند بهترین انتخاب برای خرید سوغاتی های رنگارنگ شیراز برای شما باشد.

تاریخچه بازار وکیل در شیراز

همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد ساخت این بازار به دوران زندیه بر می گردد. این بازار به دستور کریم خان زند ساخته شده است و ایده ساخت این بازار زمانی به ذهن کریم خان رسید که به شهر لار سفر کرد، تا آن زمان فروشندگان در جای جای نقاط شهر پراکنده بودند و یک مکان مشخص نداشتند اما در شهر لار با مشاهده مغازه ها در کنار یکدیگر و در یک محل مشخص ایده ساخت این بازار در ذهن کریم خان ایجاد شد.

پس از بازگشت کریم خان از سفر، سریعا دستور ساخت بازار وکیل شیراز صادر شد و در سال 1172 کار ساخت بازار شروع شد. ساخت این بنا در سال 1193 به اتمام رسید و سریعا مغازه داران در آن مشغول به کار شدند و به همین دلیل این منطقه به عنوان قطب تجاری شیراز شناخته می شد. این بازار موقعیت مکانی بسیار مناسبی دارد و کریم خان به منظور سهولت در دسترسی، آن را در مرکز شهر و در نزدیکی ارگ کریم خان بنا کرده است و در سفر به شیراز می توانید به راحتی از آن دیدن نمایید.

[ بازدید : 11 ]

[ يکشنبه 14 شهريور 1400 ] 9:54 ] [ hsi ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]