بهترین بازارهای جهان

بازار بزرگ استانبول ترکیه

یکی از بزرگترین و بهترین بازارهای جهان در شهر استانبول قرار دارد؛ این بازار در شامل ۶۱ خیابان می شود و بیش از ۳ هزار غرفه دارد. در این بازار روزانه ۲۵۰ هزارتا ۴۰۰ هزار بازدیدکننده دارد و یکی از سنبل های شهر استانبول است.

بازار هفتگی چاتوچاک در بانکوک تایلند

یکی دیگر از بهترین بازارهای جهان، بازار هفتگی چاتوچاک در شهر بانکوک است. در این بازار روزانه ۲۰۰ هزار نفر مراجعه می کنند و نزدیک به ۱۵ هزار حجره در آن وجود دارد.

بازار کرتا آیر وت (Kreta Ayer Wet)، سنگاپور

بازار لا ووچیریا (Ka Vucciria)، لاپرمو، ایتالیا

در این بازار شلوغ و سرزنده، مردمی از فرهنگ ها و قوم های مختلف می بینید و هنگامی که وارد آن می شوید بیشتر از اینکه حس کنید در کشوری مثل ایتالیا هستید فکر می کنید در کشورهای خاورمیانه قرار دارید. در گوشه و کنار بازار کسانی را می بینید که با زدن طبل ها آوازهایی به زبان عربی را سر داده اند. وقتی در حال دیدن از قسمت های مختلف بازار هستند بوی غذاهایی مثل کباب، ناخداگاه شما را به داخل غذاخوری های آن می کشاند. در این بازار می توانید میوها و ماهی های تازه را خریداری کنید و لحظاتی را در فضایی سنتی به صورت متفاوت بگذرانید.

بازار بروژ (Borough market)، لندن، انگلستان

اگر به دنبال بازاری قدیمی هستید بازار بروژ قدیمی ترین بازاری است که می توانید در شهر لندن پیدا کنید. زمان باز شدن این بازار به ۱۵۰ سال قبل برمی گردد. اغلب، آن هایی که در گوشه و کنار شهر مغازه دارند و یا رستوران دارها به این بازار می آیند و مواد غذایی را به صورت عمده تهیه می کنند اما در روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه کسانی که نیازی به خرید عمده ندارند هم می توانند به بازار بیایند و از مواد غذایی متنوع آن خرید کنند. در نزدیکی بازار کلیسای جامع وارک آنقدر باغ های زیبایی دارد که گشت و گذار در آن بسیار لذت بخش است.

[ بازدید : 8 ]

[ شنبه 30 مرداد 1400 ] 10:13 ] [ hsi ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]