بازار های استانبول

ستانبول بهشت ​​خرید است. مهمترین جاذبه های گردشگری مانند بازار بزرگ و بازار ادویه مصر گشت و گذار تاریخی را با خرید ترکیب کنید - خرید یک فرش ترکی ، همراه با چت صاف فروش بی نظیر و چند فنجان چای از تاجر فرش ، یکی از تجربیات مهم گردشگری این کشور است.

ترکیه دارای صنعت عظیم صنایع دستی است و استانبول یکی از بهترین مکان ها برای دیدن محصولات گسترده موجود است. از منسوجات و سرامیک های معروف آن گرفته تا ظروف فلزی حک شده ، تخته های تخته نرد چوبی و دمپایی نمدی رنگارنگ ، چیزی برای همه در اینجا وجود دارد.

مسافراني كه به دنبال غذاهاي غذايي هستند ، به ويژه خوش شانس هستند ، زيرا محصولات غذايي ترکي هداياي فوق العاده اي ارائه مي دهند. لوکوم (غذای ترکی) یک سوغات مورد علاقه است ، در حالی که محصولات تازه از گوشه و کنار کشور در بازارهایی مانند این کشور ارائه می شود کادوی.

کسانی که به دنبال یک تجربه خرید مدرن تر هستند ، تمام مارک های معمول بین المللی و همچنین نام های تجاری ترکیه را در کنار خیابان های بزرگ خرید پیدا می کنند.

با لیست بهترین مکان های خرید در استانبول در مورد برنامه سفر خود تصمیم بگیرید.

1. بازار بزرگ

مشهورترین مقصد خرید ترکیه نیازی به معرفی ندارد. بازار بزرگ استانبول از اواسط قرن پانزدهم شروع به کار کرده است. در اصل نسخه قرون وسطایی یک مرکز خرید مدرن است.

از آنجا که بازار خود یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر و همچنین یک مقصد اصلی برای خرید است ، بهتر است برنامه ریزی کنید که حداقل چند ساعت را در اینجا بگذرانید - و برای اینکه کمی گم شوید آماده شوید.

تختخواب های تختخوابی (انبارها) و کاروانسراها که همگی از طریق خطوط سقف طاق به هم متصل شده اند ، تقریباً 4000 فروشگاه دارند. خوشبختانه ، اندکی از دست دادن یاتاقان های خود در داخل ، اغلب شما را به برخی از فروشگاه های جالب تر و کوچک خارج از مسیرهای اصلی سوق می دهد.

پارچه کامل صنایع دستی ترکیه و همچنین صنایع دستی که از آسیای میانه و خاور میانه استقبال می کنند ، در اینجا موجود است. همه چیز ، از فرشهای دستباف عتیقه ترکیه و جواهرات طلای دست ساز گرفته تا آهن ربا یخچال های پلاستیکی ارزان و پلاستیکی. این یک مکان عالی برای دستیابی به اطلاعات کامل در دسترس است.

بهترین مکان ها برای جستجوی فروشگاه های تخصصی صنعتگران و کارگاه ها هستند ، که در لاین های کوچکتر در اعماق تختخواب های زیرین مچاله شده اند. بسیاری از مغازه های واقع در معابر اصلی با معاملات ارزان گردشگری روبرو هستند. با کاوش عمیق تر ، منسوجات دوزی شده از ازبکستان ، شال های ابریشمی دستبافت و ظروف فلزی با حکاکی پیچیده کشف می شود.

مکان: ورودی اصلی در میدان بیازیت ، Yeniçeriler Caddesi ، بیازیت

2. بازار ادویه مصر

رو به اسکله های کشتی Eminönü ، ساختمان مسکونی بازار ادویه مصر مربوط به قرن 17 است و با درآمد مالیاتی دریافت شده از مصر تحت سلطه عثمانی ساخته شده است.

این یک فروشگاه یک طرفه برای مسافران غذا خور است که می خواهند طعم ترکیه را به خانه برگردانند. بیش از 80 مغازه در اینجا تجارت ادویه جات ، میوه های خشک ، مغزها ، محصولات غذایی ویژه ترکی ، چای های گل خشک و گیاهان و خوراکی های شیرین محلی مانند حلوا (شیرینی های تاهینی) و لوکوم (لذت بوقلمون) را دارند.

برای تهیه ادویه جات جداگانه در غذاهای ترکی مانند سماق و سولفات (فلفل حلب) برای خرید ملاس انار با کیفیت بالا (یکی دیگر از تقویت کننده های عطر و طعم مهم ترکی) به اینجا بیایید و طیف وسیعی از عسل های ترکی

از ساعات ظهر تا اواخر بعد از ظهر می تواند به راحتی احساس شلوغی کند ، بنابراین سعی کنید صبح بازدید کنید.

مکان: خارج از Ragıp Gümüşpala Caddesi ، Eminönü

3. بازار آراستا

بازار آراستا درست در پشت خیابان واقع شده است مسجد آبی (مسجد سلطان احمد) ، در قلب شهر قدیمی.

در ابتدا ، این بازی مغازه ها بخشی از مجموعه مسجد بود و می توانست درآمدهای مسجد را تأمین کند. امروزه مغازه های اینجا در مورد تجارت جهانگردی هستند و در زمینه سرامیک و منسوجات تخصص دارند.

راحت تر ، کوچکتر و شلوغ تر از بازار بزرگ ، و همچنین در فضای باز ، بازار آراستا یک گزینه آرام و راحت برای خرید صنایع دستی ترکیه است. مانند بازار بزرگ ، این مکان همچنین یکی از بهترین مکانها برای بازدید از بلبرینگ های خرید شما و دیدن نوع کاردستی های ارائه شده است.

اگر به دنبال سرامیک ، به ویژه کاشی های ایزنیک (که هم از طرح های سنتی و هم از طرح های معاصر) هستند ، این اولین شماره خرید در شهر است. فروشگاه های مختلفی در اینجا وجود دارد که طیف گسترده ای از ظروف سرامیکی را به نمایش می گذارند.

پس از خروج از بازار آراستا ، حتماً در مسیرهای تپه سنگ فرش که از پشت بازار بیرون می زند گشت بزنید. چندین کارنامه نساجی با کیفیت بالا برای فرشها و گلیم های ترکی و آسیای میانه و کار نمدی خانه خود را در این منطقه دارند.

آدرس: Küçük Aya Sofya Caddesi ، Sultanahmet

4. علی محسن حاجی بکر

برای دندان های شیرین که از استانبول بازدید می کنند ، یکی از مهمترین کارها بازدید از شیرینی فروشی ها و وزن خود را در لوکوم (لذت ترکی) است. جای تعجب نیست که بسته های مغازه های وسوسه انگیزی وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید ، اما لوکوم و بسیاری دیگر از آب نبات های سنتی ترکی هدایای عالی برای دوستان در خانه نیز ارائه می دهند.

این سازنده لوکوم و شیرینی ساز تاریخی از سال 1777 فعالیت تجاری خود را آغاز کرده است. در قرن نوزدهم ، با مسح عنوان رئیس قنادی قصر ، مهر رسمی تایید سلطان عثمانی به مغازه داده شد. و اگر به اندازه کافی برای سلطان خوب بود ، باید به اندازه کافی برای شما خوب باشد.

لوکوم در انواع مختلف آن از طعم های سنتی گلاب ، انار و پسته گرفته تا لوکوم با طعم گل میخک یا شکلات آغشته شده در اینجا در دسترس است. شیرینی های سنتی دیگری که می توانید در اینجا انبار کنید ، بادام روکش دار و حلوای پر از پسته (شیرینی های تاهینی) است.

آدرس: Hamidiye Caddesi، Sirkeci

[ بازدید : 11 ]

[ دوشنبه 10 خرداد 1400 ] 16:50 ] [ hsi ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]