جنگل بلیران

موقعیت مکانی جنگل بلیران

بلیران روستایی در منطقه دشت سر آمل است که بر اساس آخرین آمار ثبت شده، تنها حدود 50 خانوار در آن سکونت دارند. بکر بودن محیط سبب گشته است تا بسیاری علاقه داشته باشند، حتی تا چند روز هم در روستا بمانند و از زیبایی های اطراف آن لذت ببرند. یک مجموعه کامل و بی نقص که چند المان شگفت انگیز را یک جا باهم دارد. کوه و ارتفاعات، ابهت و شکوهی بی اندازه به آن بخشیده است و درختان سبز و بلند هم نمایی خوش رنگ و نگار ایجاد کرده اند. تصور کنید در جاده ای قدم می زنید که یک طرف منظره شالیزار دارد و یک سوی دیگر هم جنگلی انبوه، اسب ها و گاوها در نزدیکی شما در حال رفت و آمد هستند؛ بوی دلپذیر گیاهان کوهستانی هم به مشام می رسد. همه این توصیفات، تنها اندکی از ویژگی های بلیران به شمار می روند.

موقعیت مکانی جنگل بلیران

جنگل بلیران چه جاذبه هایی را شامل می شود؟

به طور کلی جنگل ها تنها کنار هم قرار گرفتن ساده درخت ها نیستند؛ بلکه عمدتا هر یک بخش هایی را دربرمی گیرند که باعث تمیز دادن آن ها می شود. بلیران یا بلیرون بیشتر بخاطر چشمه های آبگرم پر طرفدارش به شهرت رسیده است. چندین چشمه که خواص درمانی دارند و همین مسئله دلیلی شده است تا گردشگردان بی شماری متوجه آن جا باشند. یک رودخانه طویل 50 کیلومتری و آبراهه های کوچک و بزرگی که خواهید دید، در زیبایی فضا کم تاثیر نبوده اند. در اطراف به وفور مردم را می بینید که کمپ زده اند تا ساعت های آینده را در همچین محیط عالی ای بگذرانند.

رودخانه گرما رود

رشته کوه البرز، دست های بخشنده ای دارد و نعمات قابل توجهی را به نواحی شمالی هدیه کرده است. به طوری که آب رودهای جاری از قله های آن هم در ساخت همچین فضای استثنایی نقشی به عهده داشته اند. علاوه بر اینکه جاری بودن آن ها به جنگل روحی تازه می بخشد و گل ها و درختان را نیز آبیاری می کند؛ خود به تنهایی می توانند جاذبه ای جداگانه باشند. گرما رود که گرمرو هم به آن می گویند؛ یکی از همین انشعابات جاری شده از البرز است که از قضا پرآب هم محسوب می شود. وجود همچین پدیده به خنک تر شدن هوا و به خصوص سرسبزی بیشتر اطراف کمک شایانی می کند.


https://mrbilit.com/mag/belairan-forest/

[ بازدید : 11 ]

[ دوشنبه 16 فروردين 1400 ] 12:31 ] [ hsi ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]