با قدم زدن در بازار کرمان به تاریخ ۶۰۰ ساله آن سفر کنید

بازار کرمان

آشنایی با بازار کرم

یکی از بزرگترین استان های ایران کرمان است که در دل کویر قرار گرفته و در سمت جنوب شرقی کشور واقع است. این استان دارای هفت هزار جاذبه تاریخی دارد که ۷۰۰ مورد از آن ها در لیست آثار ملی ایران نیز قرار گرفته است. به دلیل جاذبه هایی که در این استان وجود دارد به عنوان پنجمین شهر تاریخی ایران عنوان گرفته است. جاذبه ای که در این مطب از مجله ی گردشگری می خواهیم به آن اشاره کنیم، بازار کرمان است که قدمت آن به بیش از ۶۰۰ سال قبل باز می گردد. این بازار در دوره ی مظفری و تیموری ساخته شده و در راستای شکل گیری و گسترش شهر کرمان نیز ساخته اولیه آن تغییرهای بسیار یافته است. در ادامه همراه با در سفر به کرمان باشید تا بیشتر درباره جزئیات این بازار خدمتتان شرح دهیم.


مطالب م

قدمت بازار کرمان بیش از ۶۰۰ سال قبل بوده و در دوره ی حکومت مظفری و تیموری نیز ساخته شده است. به ‌طوری که بازارها در راستای شکل ‌گیری و گسترش شهر ساختار اولیه‌ ی خود را پیدا می‌ کنند. بازار کرمان که به بازار گنجعلی خان هم در این شهر شناخته شده است از میدان ارگ شروع شده و به میدان مشتاقیه نیز ختم می شود. مجموعه های کرمان از دوره صفویه به بعد همگی با یکدیگر در ارتباط هستند و بازار کرمان یکی از مهمترین بخش ها در تمامی این مجموعه ها است. هر بخش آن در زمان یکی از فرمانروایان این شهر ساخته شده و در ایران منحصربه ‌فرد و دارای شهرت جهانی است. بازارهای متعددی در این بازار کرمان قرار دارد که هر کدام برای خود جز آثار تاریخی این شهر به شمار می روند.

در تمام گوشه و کنارهای بازار کرمان و بازارهایی که در آن قرار دارد قدم بگذارید با حس و حال عجیبی روبرو خواهید شد. بازار مسگری قدمت دیرینه و سنت را در این مجموعه بیان می کند. بازار مظفری عمومی ‌ترین جنبه بازار یعنی داد و ستد و خریدهای معمول مردم برای رفع نیازهای روزمره را نشان می ‌دهد.

[ بازدید : 7 ]

[ دوشنبه 26 مهر 1400 ] 10:16 ] [ hsi ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]